środa, 13 maja 2015

Drop


Po nieobecności spowodowanej maturą, w końcu dziś mam okazję pokazać wam nową serię. Ostatnio udostępniane przeze mnie zdjęcia, znów ograniczają się jedynie do czarno białych, jednak obiecuję, że niedługo będzie coś w kolorze. 
Cała seria skupia się na kroplach. Zdjęcia te robiłem już jakiś czas temu, a widoczne krople powstały z roztopionej przez słońce szadzi. Wspaniałe w tych kroplach jest to, że widać w nich to co jest za nimi, jednak do góry nogami. Myślę że na niektórych zdjęciach będzie to widać. Poza fotografiami umieszczonymi w tym poście, zostawiłem dla siebie takie na których krople spadają. Niestety były one nieudane, na żadnym nie mogłem złapać ostrości. Jedną ręką ruszałem gałąź aby spadły krople, ale tak to poruszało cały krzak, że aparat od razu gubił ostrość. A niestety drugą ręką nie dałbym rady ustawić jej. Dlatego tutaj zamieściłem te "nieruchome". Przy takich małych obiektach nawet nieruchomych, aparat często nie może znaleźć właściwego punktu na którym ma się skupić. Dlatego przy takich zdjęciach najczęściej robię manualnie ustawiając focus. Jednak do tego muszą być wolne dwie ręce. W serii są różnie wykonane zdjęcia, niektóre są wprost pod słońce gdzie kropla jest cała czarna, niektóre lekko pod słońce gdzie widać jej kontury a niektóre z fleszem, gdzie gałąź dostaje innego wyglądu. 
Przy okazji chciałbym zaprosić na mój wernisaż wystawy Black Wood, który odbędzie się 30 maja w Caffe Anioł w Gdyni (więcej info na FB) ;)









Brak komentarzy: